vyjádření Rady AKL ČR k virové nákaze (Covid-19) v ČR a postupná opatření, sdělení Foniatrické kliniky VFN, EET

aktuální informace

V současné době v celé Evropě přibývá pacientů s COVID-19 (koronavirem) a rovněž v České republice evidujeme několik desítek nakažených a přes tisíc lidí v karanténě, přesto není důvod k panice.

Vláda ČR udělala několik opatření, které by mohly zpomalit šíření infekce. Také média informují včas o všech změnách, které aktuálně vznikají. Klíčovým bodem je nyní ochrana nejzranitelnější části populace, a to jsou především senioři a oslabení, nemocní lidé.

Jelikož odbornost klinické logopedie patří mezi zdravotnické obory, je rovněž na nás, abychom zachovali „chladnou hlavu“ a snažili se přimět pacienty k respektování daných preventivních opatření, k dodržování správné hygieny a v době respiračních nákaz a jarních alergií nepodceňovat tato onemocnění.

Jak se v současné době problematika koronaviru/virového onemocnění dotýká klinických logopedů a logopedů ve zdravotnictví:

1) dočasně jsou zrušeny některé předatestační stáže na klinikách a v nemocnicích (termíny jsou posunuty)

2) jsou odloženy nejbližší kurzy – Hlas, Raná intervence, Vývoj artikulace dítěte…

Další aktuální informace budeme sdělovat průběžně, podle vyvíjející se situace.

za Radu AKL ČR, Irena Cudlínová

Vyjádření fon. kliniky – ke stažení zde

Informace k EET – ke stažení zde

sdělení do čekárny – ke stažení zde